niedziela, 27 stycznia 2013

Jabłka pod kruszonką z lodami

Mistrzynią wypieków nie jestem ale taki deser  każdy zrobi bez trudu.

Co potrzebujemy?
Kilka kwaskowych  jabłek
Cytryna
Migdały
Cynamon
Mąka - 150 g
Cukier- 100 g
100 g zimnego  masła
W zależności od potrzeby  zwiększamy ilość  składników.





Ostatnio kupiłam  fajne kolorowe foremki ( duka %)




Składniki


Jabłka kroimy i skrapiamy cytryną


Przekładamy jabłka do wysmarowanych masłem  foremek i posypujemy  migdałami 
(musimy wsiąść pod uwagę, że objętość   jabłek  znacznie się  nam w piekarniku zmniejszy)


 Zamiast migdałów mogą  być np.  orzechy


 Kroimy zimne  masło



W misce  mieszamy cukier,  mąkę ,  masło. Rozgniatamy palcami, aż  zrobi się  kruszonka


Kruszonka gotowa


 Jabłka w  foremkach posypujemy jeszcze cynamonem i pokrywamy kruszonką


 Wstawiamy do  rozgrzanego piekarnika i pieczemy ok. 30- 40 minut w temp. ok.180 stopni.
( każdy swój piekarnik  zna)





Wyjmujemy  ładnie  zarumienione




Dodajemy  dwie  gałki lodów, żurawinę i deser gotowy


SMACZNEGO !



23 komentarze:

  1. zjadłabym:D niestety u mnie problemem jest nie tylko brak zdolności...ale przede wszystkim brak chęci do gotowania;)
    ale jak ktoś coś dobrego zrobi...wsuwam ze smakiem;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę Ci zdradzić, że wbrew dzisiejszemu postowi nie należę to najlepszych piekarek:))

      Usuń
    2. nieszkodzi...zjadłabym nawet z zakalcem;)

      Usuń
  2. To musi genialnie smakować :) wygląda rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakołyki...mniam...robiłam borówki pod kruszonką...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ apetycznie wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie, że znajduję na bloggerze takie nieco starsze dziewczyny, czyli moje rówieśnice. Ja mam chłopaków aż dwóch, tyle, że jeszcze całkiem małych. Pierwszy urodził się juz dość późno, a drugim los obdarzył mnie już całkiem późno, ale jakże szczęśliwie. Obserwuję Twój blog od niedawna i jestem pod wrażeniem jaka super jesteś babka. Zapraszam na mój blog o modzie i o szyciu:)

    pozdrawiam
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja tym bardziej się cieszę:)Chętnie będę do Ciebie zaglądać. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Apetycznie! Widze ostatnio wszystkie dziewczyny kulinarnie błyszczą na blogach, musze i ja pomyśleć nad czymś słodkim ... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszności :) ...dziś już trochę późną mam porę...ale jutro chyba się skuszę i piec będę :) pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham slodkosci, apetyczny Twoj post sprawil, ze tez postanowilam cos upiec dla moich lasuchow.

    OdpowiedzUsuń
  9. oooo to cos dla mnie, latwo wyglada, wiec trzeba bedzie wyprobowac ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie pyszności a taka świetna figura - jak Ty to robisz :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmmmmm... They look yummy and delicious!!
    xoxo
    Patricia

    http://misstoptenimage.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ślina mi pociekła po brodzie :)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Narobiłaś apetytu:)))wyglądają smacznie i niewiele przy nich pracy:))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam, muszę zrobić moim dziewczynkom!

    OdpowiedzUsuń
  15. kochana ja ten przepis wykoprzystam w niedzielę!!! Jabłuszek mam duzo- wydaje sie bardzo łatwe i wygląda smakowicie!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło gdy zostawisz po sobie jakiś ślad. Jeśli spodobał Ci się mój blog zapraszam do obserwowania. Z góry dziękuję za wszystkie komentarze :-)
Konstruktywna krytyka mile widziana.

Nie biorę ( już) udziału w nominacjach. Tych którzy chcą mnie o coś zapytać, proszę na maila. Chętnie odpowiem :-))